Rozróżnienie między agencjami reklamowymi i agencjami interaktywnymi lub agencjami cyfrowymi może być niewyraźne i mylące. Jednym z powodów jest to, że niejedna tradycyjna agencja reklamowa określa się jako agencja cyfrowa, mimo że wiele z nich ma problem, aby nadążyć za cyfrowymi projektami, marketingiem i koncepcjami rozwoju. Rozróżnienie różnic w zdolnościach i tym, co ma do zaoferowania tradycyjna agencja reklamowa, a agencja cyfrowa może być trudne. Podobnie jak w wielu innych sytuacjach, dopiero gdy nabierzesz jakiegokolwiek doświadczenia, masz wgląd, aby poznać różnicę.
Wzrost liczby agencji
Liczba agencji interaktywnych gwałtownie wzrosła w ostatnich latach, częściowo z powodu eksplozji mediów społecznościowych. Ważne jest, aby zauważyć, że firmy nastawione na cyfryzację były w stanie łatwo dostosować się i wykorzystać rosnące przychody z reklam generowane przez Internet, a ostatnio sieć społecznościową, podczas gdy tradycyjna agencja reklamowa wciąż próbuje zrozumieć bardziej podstawowe, fundamentalne koncepcje cyfrowego krajobrazu. Wydaje się być ironią, że tak jest, ponieważ doświadczona agencja reklamowa powinna mieć przewagę, od dawna rozumiejąc wartość marketingu internetowego i reklamy w porównaniu z młodymi agencjami cyfrowymi. Przeszkodą jest dla niej przede wszystkim gwałtowny postęp technologii, w wielu przypadkach wymagający specjalistycznej wiedzy i wykształcenia, by móc się swobodnie poruszać w cyfrowym świecie.
Agencje interaktywne wyrosły z początkowej domeny technicznej Internetu, a zatem miały tę zaletę, że szybko wprowadziły rozwiązania techniczne i innowacje do Internetu. Ich szybka ekspansja w dziedzinie reklamy była napędzana przez myślących przyszłościowo specjalistów od marketingu migrujących do świata cyfrowego.
Model agencyjny
Tradycyjny model agencyjny, który najpierw skupiał się na tradycyjnych mediach, stał się coraz bardziej kosztowny i stanął w obliczu gwałtownego wzrostu bazy użytkowników Internetu, gdzie aktywność marketingowa była względnie niedroga w porównaniu. Korzystanie z hierarchicznego i liniowego podejścia do kreatywności i realizacji, które składa się z zespołów obsługi kont, starszych dyrektorów kreatywnych, dyrektorów artystycznych, artystów produkcyjnych i kierowników ruchu, przyczynia się do powolnego, drastycznego przepływu pracy bez zdolności do innowacji i szybkiego dostosowywania się do zmieniających się cyfrowych świat.
Cyfrowe agencje miały techniczne możliwości pozycjonowania się jako innowatorzy Internetu, podczas gdy tradycyjne agencje reklamowe były zależne od ustalonych rozwiązań stworzonych przez te same firmy.
Jeśli zdajesz sobie sprawę, jak potrzebne jest podążanie za nowymi nurtami, ale twoja firma nie ma jeszcze strony internetowej ani profilu na facebooku, skontaktuj się z agencją interaktywną B2net z Poznania. Odwiedź stronę www.b2net.pl i sprawdź, co jeszcze twoja firma może zyskać wdrażając marketing online.