Wzrost i dostępność danych analizowanych z wykorzystaniem Big Data może prowadzić do podejmowania kroków, działań i decyzji, mających na celu usprawnienie nowych technologii i możliwości, jakie oferują. Uzyskane informacje przysłużą się również płatnościom online.
Jak działa Big Data?
Big Data pozyskuje dane z wielu różnych źródeł, w tym z mediów społecznościowych, z systemów informatycznych i podłączonych urządzeń, a także ze źródeł publicznych, na przykład z organizacji rządowych. Oznacza to, że zbiera dane z dokonywanych przez nas płatności blikiem, informacje z udostępnianych postów oraz stron, na których jesteśmy aktywni. Istotna jest jakość tych danych, ale również czas, w którym zostały uzyskane. W dłuższej perspektywie czasu zauważyć można pewną systematyczność i powtarzalny wzór zachowań, także w działaniu urządzeń i stron z których korzystamy.
Wpływ Big Data na transakcje online
Gromadzenie i analizowanie danych związanych z płatnościami w internecie jest coraz bardziej powszechne wśród instytucji bankowych. Pozwala do kontrolować działanie wszystkich systemów, ustalić, czy ich aktualna forma odpowiada klientom oraz jeśli powstają jakieś problemy, zidentyfikować ich przyczynę. To ogromna zaleta nie tylko dla bankowości, ale przede wszystkim dla klientów, którzy liczyć mogą na aktualizowanie oprogramowania i usprawnianie dostępnych możliwości.
Big Data w przyszłości może mieć ogromny wpływ na to, jak będzie wyglądał proces dokonywania transakcji online. Określenie „za jednym kliknięciem myszki” może być bardziej realne, niż się wydaje.
Im więcej informacji i lepsza analiza, tym lepsze decyzje
Zebrane dane nie zawsze są wartościowe, dlatego przy pomocy specjalnych narzędzi selekcjonuje się i wybiera te, które mogą stać się wskazówką w ulepszeniu obecnie stosowanych metod. Im więcej takich informacji jest analizowanych, tym większa zdolność do podejmowania odpowiednich decyzji, a co za tym idzie, skutecznego usprawniania stworzonych już możliwości.