laptop

Dzisiaj każda firma, nawet ta najmniejsza jednoosobowa, musi w pewnym momencie pomyśleć o własnej stronie internetowej. Obecność w sieci jest po prostu czymś oczywistym i niezbędnym, jeśli myśli się poważnie o skutecznym pozyskiwaniu klientów. Aby zaistnieć w Internecie poprzez choćby najprostszą stronę www, należy kupić domenę oraz wybrać odpowiedni pakiet usług hostingowych.

Co jest potrzebne do założenia prostej strony internetowej?

Na początku konieczny jest oczywiście pomysł, co na takiej stronie chce się umieścić. Na starcie zwykle wystarczy zgrabnie napisana oferta firmy, czyli prezentacja jej produktów lub zakresu świadczonych usług, a także kilka słów o samej firmie oraz dane kontaktowe. Mając przygotowany zarys treści, jaki się chce mieć na stronie, można przejść do kwestii technicznych, do których należą przede wszystkim:
• domena – czyli adres strony www, po której użytkownicy będą ją znajdować w sieci, a także pod którą znajdować się będą adresy poczty e-mail
• szablon strony – czyli graficzny projekt witryny, który może być gotowy lub robiony na zamówienie
• hosting – czyli miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane wszystkie pliki zapewniające prawidłowe wyświetlanie się i działanie strony www

Zazwyczaj wszystkie powyższe elementy można znaleźć u tego samego dostawcy usług, czyli w firmie hostingowej. Najlepsze z nich oferują bowiem kompleksowe usługi, pozwalające w ramach jednego pakietu zarejestrować domenę, uzyskać korzystny hosting, a także dostęp do praktycznych narzędzi do tworzenia stron (np. gotowe szablony stron www) i potem zarządzania nimi (CMS).

Jaki pakiet hostingowy wybrać?

Na pierwszy rzut oka parametry pakietów hostingowych są w większości firm bardzo podobne do siebie, dlatego wiele osób przy wyborze dostawcy kieruje się po prostu ceną. Chcąc mieć na początku prostą stronę www, zwykle wystarczy jeden z najniższych, a więc także najtańszych pakietów. Jak zwykle jednak diabeł tkwi w szczegółach, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto jednak bliżej przyjrzeć się poszczególnym ofertom. W szczególności uwagę zwrócić warto na takie parametry jak: powierzchnia dyskowa, limit pamięci, prędkość transferu oraz uptime – im wyższe są te parametry, tym lepiej, ponieważ dzięki temu można liczyć na szybkie i bezawaryjne działanie strony. Równie istotny jest zakres usług dodatkowych. Przykładowo firma Sprint Data Center nawet przy najmniejszym pakiecie zapewnia w cenie m.in.: brak limitu na konta e-mail, automatyczny backup (raz na dobę), darmowe certyfikaty SSL na współdzielonym IP, a także zabezpieczenia antywirusowe oraz antyspamowe.

Dodaj komentarz