klima

W przypadku małych firm, organizacja biura może dostarczyć pewnych problemów. W przypadku, gdy biuro jest małe nie za bardzo wiadomo co powinno się w nim znaleźć.

Najczęściej takie pomieszczenia jak kuchnia i łazienka są podstawowym wyposażeniem, jednak pojawia się pytanie czy trzeba czegoś więcej. Wszelkiego rodzaju archiwa czy regały na dokumenty mogą być oczywiście porozstawiane po kątach, dlatego nie zawsze trzeba organizować na nie odrębne pomieszczenie. Trudne do rozwiązania mogą być kwestie bardziej techniczne, przykładowo klimatyzacja. Mogą pojawić się wątpliwości czy naprawdę trzeba instalować klimatyzację, jeżeli jest tylko kilka pokoi i wystarczy otworzyć okno. Odpowiedź na to pytanie jest jednak znacznie prostsza niż się wydaje.

Czy warto instalować klimatyzację?

Nawet w małych pomieszczeniach klimatyzacja wydaje się dobrym rozwiązaniem. Praktyka pokazuje, że lata potrafią być bardzo ciepłe, a przecież nawet w najbardziej gorących dniach firma także musi pracować. Rzadko zdarza się okresowe zawieszenie działalności i wyjazd na urlop całego personelu. Mało który przedsiębiorca decyduje się na taki krok i jest to oczywiście uzasadnione oczekiwaniami rynku. Praca w upale jest zdecydowanie mniej efektywna. Każdy pracownik raczej myśli o tym, żeby opuścić jak najszybciej biuro (co jest podyktowane także ogólnym klimatem), a wysokie temperatury tylko zachęcają do dekoncentracji. Samo otworzenie okna jest często nieefektywne. Klimatyzacja to stosunkowo nieduży koszt a dzięki jej zastosowaniu można znacznie podwyższyć komfort i standard pracy. Oczywiście wiążą się z tym pewne koszty, jak na przykład naprawa, ale z tym po prostu trzeba się pogodzić. Dobrze jest także po prostu zapytać o zdanie pracowników, którzy z pewnością nauczeni swoimi własnymi doświadczeniami mają swoje przemyślenia w tej kwestii.

Bardzo pomocna jest także sprawna wentylacja i tutaj także nie ma żadnego pola do oszczędzania. Najbardziej efektywnie działa ona wtedy, kiedy jest okresowo sprawdzana przez fachowców. Wydaje się to podstawowym minimum, które powinien zapewnić pracodawca. Zdecydowanie dobrze jest myśleć o takich wydatkach jako o podwyższaniu komfortu pracowników, co jest oczywiście prawdą.

Dodaj komentarz