auto

Koniec lata zbliża się coraz to większymi krokami. Już niebawem trzeba będzie myśleć o wymianie opon. Koniec lata zbliża się coraz to większymi krokami. Już niebawem trzeba będzie myśleć o wymianie opon. Nawet jeśli przed nami jest jeszcze sporo ciepłych dni, to warto udać się już teraz do wulkanizatora, aby sprawdzić, czy nasze opony zimowe będą się nadawać do użycia podczas najbliższego sezonu – specjaliści radzą wymieniać ogumienie przynajmniej co 5 lat. Jeśli nasze dotychczasowe opony kwalifikują się do wymiany, warto się rozejrzeć za odpowiednimi oponami do posiadanego przez nas modelu auta, szukając w profesjonalnych sklepach internetowych za pomocą dokładnych haseł, np. opony do caddy.

Koniecznie przeanalizujmy też wyniki różnorakich testów opon – odpowiednie zestawienia znajdziemy w prasie motoryzacyjnej, a także w specjalistycznych serwisach internetowych. Możemy również wziąć pod uwagę zakup opon całorocznych, jednak nie we wszystkich przypadkach są one zalecane, tak więc dowiedzmy się zawczasu, czy przy naszym trybie użytkowania samochodu taka inwestycja jest sensowna.

Przykładowo całoroczne opony do caddy zupełnie mijają się z celem, ponieważ tego typu ogumienie rekomendowane jest w szczególności do małych miejskich aut, które raczej nie wyjeżdżają poza granice aglomeracji i których roczny przebieg nie przekracza dziesięciu tysięcy kilometrów. W przypadku auta użytkowego, jakim jest caddy, zakup ogumienia całorocznego byłby tylko pozorną oszczędnością.

Coraz częściej kierowcy, kupując ogumienie zimowe, inwestują przy okazji w drugi komplet felg. W ten sposób ułatwiają sobie nie tylko zmianę opon w sezonie – mogą zrobić to na swoim podwórku, do wulkanizatora udając się tylko na wyważenie i ustawienie zbieżności – ale również sposób przechowywania. Opony bez felg powinny wisieć lub stać, powinny również co jakiś czas być obracane, aby zachowały kształt, natomiast gdy są one na felgach, możliwe jest przechowywanie ich na leżąco. Ze swojej strony zalecamy taką inwestycję, tak więc jeśli udało nam się trafić na odpowiednie opony do caddy, rozejrzyjmy się jednocześnie za pasującymi felgami. Sprawdźmy, jaki rozmiar kół i opon jest rekomendowany do naszego samochodu, jaki indeks nośności i prędkości mają poszczególne marki opon, oraz jaki bieżnik będzie pasować do tego, w jaki sposób korzystamy z naszego samochodu. Przykładowo bieżnik symetryczny może oznaczać słabszą trakcję, ale za to niski opór toczenia, bieżnik kierunkowy bardzo dobrze odprowadza wodę oraz błoto, natomiast bieżnik asymetryczny zapewni nam większą przyczepność na zakrętach. Jeśli częściej niż po odśnieżonym asfalcie będziemy poruszać się po zaśnieżonych trasach, wówczas dobrze jest kupić ogumienie z grubszym bieżnikiem – musimy jednak pamiętać, że takie opony są znacznie głośniejsze od tych „zwykłych”.

Niezależnie od tego, na jakiego rodzaju bieżnik w oponach się zdecydujemy, pamiętajmy, że nawet najlepsze opony zimowe nie zatrzymają naszego samochodu w miejscu. Gdy tylko przyjdą chłodniejsze miesiące, zdejmijmy nogę z gazu i bądźmy znacznie bardziej uważni na drodze. Nie ma sensu niepotrzebnie ryzykować swoim zdrowiem i życiem.

Dodaj komentarz