Zbudowanie marki kojarzącej się pozytywnie to nie lada wyzwanie dla marketingowców. Jednym z filarów cieszącej się uznaniem marki jest lojalność klientów. Tą budować można także na wiele sposobów – również przez programy lojalnościowe.
Programami lojalnościowymi nazywamy długotrwałe działania w dziedzinie marketingu, których głównym celem jest budowanie i utrzymanie pozytywnych relacji z odbiorcami – klientami.
Korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego
Dzięki programom lojalnościowym firmy mogą zwiększyć swoją sprzedaż, a także zredukować przy tym koszty związane z reklamą. Także programy lojalnościowe budują pozytywny wizerunek firmy, dzięki czemu może ona zyskiwać coraz to nowych klientów mocno związanych z marką.
Co więcej, programy lojalnościowe są także w stanie wpływać na świadomość konsumentów. Jak mogą ją kształtować?
Większy związek z marką, czyli większe zyski
Programy lojalnościowe są w stanie sprawić, że klienci wydają w danej firmie nawet do 40% więcej pieniędzy w porównaniu z brakiem takich programów.
Głównym powodem tak dobrych wyników jest fakt, że program lojalnościowy budzi w nas chęć do zdobywania bonusów, na przykład obniżek, gadżetów i innych nagród. Aby zdobyć kolejne punkty w programie, jesteśmy gotowi nawet na nieco droższe zakupy w danym sklepie tylko po to, aby uzyskać punkty i dodać je na swoją kartę lojalnościową.
Klienci także kojarzą daną firmę o wiele bardziej pozytywnie – program lojalnościowy powoduje, że chętnie częściej sięgają po ofertę danej firmy i również rekomendują ją innym osobom, także w internecie.
Zbuduj program lojalnościowy z ZenCard
Kompleksowe wsparcie w zakresie planowania i realizacji kampanii wykorzystujących programy lojalnościowe oferuje ZenCard – nowoczesne narzędzie pozwalające na szybkie zwiększenie obrotów firmy dzięki obsłudze programów lojalnościowych.
Z ZenCard można poznać lepiej klientów i ich wybory, aby potem oferować im produkty i usługi spełniające wszystkie ich wymagania. Więcej informacji można znaleźć na stronie ZenCard.pl.