Jak działać na Facebooku w momencie, gdy zasięg organiczny jest mocno ograniczony? Poza reklamą płatną, która już niedługo może stać się nieodłączną częścią działań firm obecnych w Social Media, jest jeszcze kilka możliwości. Jedna z nich to wykorzystanie formatów realnie wpływających na algorytm i lepiej odczytywane przez niego. Dzięki stworzeniu wartościowego oraz ciekawego dla oka posta, można uzyskać dobry zasięg wcale za niego nie płacąc!
Stosowanie różnorodnych formatów powinno być istotne dla każdego, kto prowadzi fanpage, ale nie korzysta przy tym z kampanii sponsorowanych. Dzięki interesującemu komunikatowi można zyskać duży wskaźnik reakcji oraz dodatkową szansę na jego lepszą widoczność na tablicach użytkowników.
Pytanie brzmi jednak – jakie formaty warto stosować?
Ankieta – kilkanaście tygodni temu Facebook umożliwił tworzenie ankiet. Co ważne, można umieścić w nich tylko dwie możliwe odpowiedziami do wyboru. Aktywność podczas głosowania wzbudzają głównie gipsy. Jednak dobrze wybrana grafika także pozwoli na zachęcenie internautów do głosowania.
Cinemagraph – jest to na pozór zwykła grafika. To, co ją wyróżnia, to jeden dynamicznym elementem, dający ciekawy efekt. Co ważne – przy stosowaniu tego formatu trzeba pamiętać, aby nie umieścić za dużo ruszających się rzeczy. Mogą one rozproszyć uwagę odbiorców.
Slideshow – pozwala tworzyć prezentacje, podobne do filmów. Dzięki wykorzystaniu zdjęć (maksymalnie 10) lub wgraniu filmu Facebook stwarza interesującą i dynamiczną kreację.
Infografika – dzięki niemu można przekazać istotne informacje za pomocą pojedynczej grafiki. Zwiększa to również szansę na udostępnienie posta przez użytkowników. Przy kreowaniu infografik warto pomyśleć także, czy nie warto wykorzystać ich jako cyklu, w którym co jakiś czas odsłaniać się będzie wartościowe treści.
Zdjęcia 360 stopni – pozwala w szczegółowy sposób pokazać miejsce czy produkt. Daje szansę na dowolne obracanie obrazem.
Wybrane propozycje można także uzupełnić poprzez bardziej tradycyjne posty – zdjęcia, wideo lub albumy. Jednak aby działania w sieci miały sens, Twojej firmie potrzebna będzie także strategia. Dzięki niej dowiesz się, jak najlepiej wykorzystać Social Media dla swojego biznesu. Sprawdź, co podpowiedzą Ci eksperci z Alte Media https://www.altemedia.pl/media-spolecznosciowe. Dzięki nim uda się zbudować dobry zasięg Twojego fanpage!